Alla inlägg under november 2014

Av Evelina Grimborg - 30 november 2014 18:52

Då var denna helgen snart slut.
I Torsdag skrev jag en checklista om vad som skulle hinnas med och allt blev avcheckat. . Utan det där baket då.
Baka är ju inte riktigt min grej. Men kanske några dumlekakor.. nån dag snart!

Städningen är gjord. Trots att ordningen blev allt annat än vad jag ville. Men nu är det rent. Nästan överallt.
Och allt är uppe som hör julen till.
Bara tomterna kvar. Men dom får vänta lite till.

Meeen. . Granen fick komma fram.
Tycker att den höjer mysfaktorn rejält.. och det behövs hela december.

Idag blev det Julmarknad. Detta året blev jag inte besviken. Kanske för att ribban redan var långt nere.. (Vart är snön?)
Men oxå kanske för att en helg på Liseberg är inplanerad. OBS: får ej talas högt om. Barnen vet inget. Ska bli en liten suprise. . ;)

Nu ska jag njuta av dom sista timmarna för denna helgen framför min älskade gran. Trevlig första advent på er! ;)

Av Evelina Grimborg - 29 november 2014 19:07

Har väldigt svårt för att finna den så kallade Julkänslan..

Kan vara snön som fattas? (Vart är den???)
Eller tiden, när ska jag hinna?
Eller lusten..

Mitt största problem just nu är att mina pojkar börjat bli så delaktiga i vardagssysslorna.
Något jag tjatat om väldigt länge nu visserligen ..

Meeen. .

* Man plockar först, sen dammar man och sen dammsugar man. Och inte tvärtom. Vem dammsugar först liksom?

*Nej.. vi tar inte ett rum i taget.. tillsammans.. vi bor inte i ett slott!

* Det räcker inte att lyfta på skrothögen, damma under och sen lägga tillbaka skrothögen. Den bör försvinna!

* Mamman är inte en maskin som går att programmera till vad som önskas. Har jag börjat med att skrubba toaletten ren efter olika nyanser av brunt tänker jag inte släppa allt för att leta efter den perfekta skurhinken.

* Mamman kan dock jämföras med en leksak på batteri.
Jag kör på under dagen. Men 18.00 tar batteriet slut och kan endast laddas om med vin och choklad.
Ibland funkar blommor, komplimanger och kramar oxå!

Tack för att Julen firas hos våra föräldrar. Då kanske jag äntligen kan finna den där Julkänslan. . om snön hittar hit nån gång med!

Av Evelina Grimborg - 26 november 2014 17:57

Jag måste ju vara en väldigt smart person. Tredje dagen på kort tid med huvudvärk. :(
Hade jag bara haft en mindre hjärna hade det inte behövt vara så här...

Och det är ingen svår huvudvärk. Inte värd sjukskrivning, inte värd tidig natt.. inte ens värd lite sympati. .
Bara en liten irreterande värk som retar mig lite hela tiden...

Mindre än en månad kvar till Julafton! Det är lycka! I helgen blir det adventstädning och kanske, kanske en liten julgran. Är det alldeles för tidigt?
När tycker ni det är dax?

Av Evelina Grimborg - 23 november 2014 20:04

Hade det alldeles underbart igår med alla mina jobbkamrater.
Vi åt gott, dansade Hej vilt och tro det eller ej: men vi drack lagom.
Ingen huvudvärk idag. ;)

Och ÄNTLIGEN tror jag att jag hittat linser som funkar.
Testade linser första gången inför bröllopet för 2 år sen. Har sedan efter det kämpat, testat, slutat och försökt igen.
Jag har väl troligtvis väldigt torra ögon. Känns skitsurt. Förr kunde jag ändå välja att gå ut en kväll utan ögonstyrka men nu kommer huvudvärken direkt.
Och sen är det ju roligt att se oxå..

Men igår testade jag en ny sort som faktiskt funkade.
Testade samma idag på jobbet. Trötta var ögonen (kan ju bero på gårdagen oxå.. ;) )
Ska testa dom ett par gånger till innan jag beställer.

Någon här som har tips om linser för torra ögon?

Av Evelina Grimborg - 21 november 2014 18:05

.. Alltid!
Hemma hos en som faktiskt jobbar med frukt nästan varje dag!
Men superduktig är jag inte! ;)

Vet ni förresten vad den lila konstiga saken längst upp på berget är för något?

Av Evelina Grimborg - 20 november 2014 18:54

Det har varit två roliga och lärorika dagar i Helsingborg.

Jag lärde mig:

1. Det går att köra vilse. Det kan underlättas om man har ETT nummer till nån av ledarna men det löser sig ändå alltid. Fram kom vi. .

2. B rekommenderas inte som kartläsare, men funkar som vinkompis, stöttepelare och väldigt mycket annat.

3. Dom pratar skånska där. Jag som annars inte Älskar den dialekten har förstått att om man låtsas att det är danska så går det att tycka om det.. lite..

4. Dom längtar inte efter snön.

Ja, sen lärde jag mig en massa på kursen oxå.. men den kunskapen behåller jag för mig själv. ;)

Nu laddar jag om för arbete och på Lördag blir det julbord. Jag som älskar julbord. Kanske inte maten så mycket .. men drickat och sällskapet är alltid lika roligt. :)

Av Evelina Grimborg - 18 november 2014 21:02

Nu ligger jag här.
Alla småbarnsmammors dröm.

Nä.. saknar barnen och saknar min säng. Och min hund.. och min man.

Imorgon får jag åka hem igen.

Jag har träffat härliga människor. Hade kunnat stanna på stan med B och en till. Utnyttjat tillfället. Men efter en dag på skolbänken så kom huvudvärken som på beställning.. :(

Så jag valde sängen. Hoppas på en dag imorgon utan värk. Sen går bilen hem till mina pojkar. Åh vad jag ska pussa på dom. Har jag sagt att jag älskar dom mest i hela världen? :'(

Av Evelina Grimborg - 17 november 2014 19:59

Packat.
Ställt in rätt adress på mobilen.
Tagit fram alla papper.
Duschat.
Planerat frukoststopp.
Målat naglarna.

Jag är redo. Klockan 05.45 rullar bilen imorgon.

Nä.. ingen schoppingresa till Stockholm.
Men kurs i Helsingborg.

Två dagar.
En natt på hotell.

ALLTID en trött småbarnsmammas dröm.
Ingen hund att rasta. Inga barn att mata. Ingen disk, tvätt..
Nästan semester ju! :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<<
November 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards