Direktlänk till inlägg 22 december 2014

Historien om julklappar!

Av Evelina Grimborg - 22 december 2014 19:03


När jag var liten så älskade jag Julafton.
Jag som alltid annars var svår att få upp på morgonen var den som drog i mammas täcke och bad henne att gå upp.
Frukosten var mysig. Ett änglaspel på bordet, gröt, julskinka .. allt! Men vem hade ro att äta.
Det var ju alla klapparna under granen som lockade.

Jag har alltid älskar presenter. Egentligen skiter jag i vad dom innehåller. Bara dom är många och stora. Inte mjuka. .
Kuvertet från pappa var oxå helt okej faktiskt.

När jag var 17 år så låste jag in mig på toan och grät floder. Klapparna hade minskat. . :(

Nu är jag 29. Jag älskar fortfarande julafton och jag älskar fortfarande att få paket. Jag blir som ett barn. Jag vill vara ett barn på julafton. Inte nån förnuftig, tacksam vuxen mamma. Nä..

Men vad är det med storleken som lockar?

Av någon anledning så hade vi slagit in två stora julklappar till Julius. Men inget stort till Mille. Det har varit mycket avundsjuka här vill jag lova.
Som tur var så hade vi en klapp kvar att slå in. Ett som innehöll många små. Så det fick bli ett jättestort. Nu är han nöjd och vänta med spänning.

Själv får jag behärska mig. Leka vuxen och förnuftig. Men i sommar så tänker jag bli barn igen. För visst kan man förvänta sig en massa paket när man fyller 30 år? ..
Om det så ligger en liten chokladbit i så blir jag ändå supernöjd. Bara det är fint inslaget och står mitt namn på. ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Evelina Grimborg - 19 november 2016 22:19


Men ändå en perfekt mamma? Ibland får jag mina ryck och chockar mina barn med avancerad matlagning, bullbak eller kanske till och med nått pyssel. Men endast ibland. Det där är ju inte riktigt mig. Jag är inte och kommer aldrig bli nån ...

Av Evelina Grimborg - 17 november 2016 07:14


Igår (äntligen) fick jag benen med mig ut och gick min långrunda.. ...har hittat en runda här i Skillingaryd som blir en mil, utan att jag behöver hälsa på troll, blodtörstiga älgar och andra livsfarliga varelser i skogen. Gick denna runda mycket...

Av Evelina Grimborg - 8 november 2016 19:21


Varje dag.. (helst).. ska mat tilllagas och ätas. Kanske njutas.. kanske vara nyttigt och kanske mättas. Varje dag! Hur kul är det på en skala? När ska man hinna? Nä.. som ni märker är jag ingen person som har köket som favoritplats. Jag äger...

Av Evelina Grimborg - 4 november 2016 05:45


Jag älskar Fredagar. Godis, Chips, glas rött, Idol, mys i soffa och möjligheten att vara vaken länge.. .. så vill jag att det ska va! Men som vanligt så pratar-leker-bråkar barnen precis när favoriten Rebecka ska sjunga och jag somnar innan Ido...

Av Evelina Grimborg - 3 november 2016 18:11

I'm back!! Saknar mitt bloggande och efter att kikat lite på gamla inlägg som dyker upp via minnen på Facebook så var jag tvungen att testa om den fortfarande funkade, det gjorde den!! ? Vad har hänt med mig då? *Jag har blivit Gudmor å...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards