Alla inlägg den 19 november 2016

Av Evelina Grimborg - 19 november 2016 22:19



Men ändå en perfekt mamma?

Ibland får jag mina ryck och chockar mina barn med avancerad matlagning, bullbak eller kanske till och med nått pyssel.
Men endast ibland.

Det där är ju inte riktigt mig. Jag är inte och kommer aldrig bli nån bullmamma. Heller inte nån husfru.

Jag är glad att få iväg barnen hela och rena till skolan. Att komma i tid till jobbet. Att få hundarna mätta och nöjda och kanske att få min man nöjd nån gång med .. då och då.
Men resten borde vi väl hjälpas åt med?
Har börjat med att strejka vid städningen.. Vägra städa om bara jag är hemma. Vi väljer en dag när alla är hemma och alla hjälps åt. Sen att det ändå blir jag som få göra lite (mycket) mer än dom andra så är jag ändå nöjd.. eller intalar mig att jag är nöjd.

Men när det väl faller in med dom här extra "bullmammor-sakerna" då faller den in med råga. Baka jag bullar så är det minst 112 stycken. Rullar jag köttbullar så är det på minst 2 kilo.. osv. Vet ju inte när det sker igen!?

Fast sen kommer ju "efter" oxå..

För köttbullarna ska ju ätas upp inom ett år helst va? Bullarna ska bjudas på när gäster kommer och Halloweenpumpor ska slängas efter Halloweenhelgen.. eller hur var det nu?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards